سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه روشن کردن پکیج بوتان

آیا شما هم به دنبال آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج بوتان اپتیما خود هستید؟ می دانید که در راه اندازی و روش روشن کردن پکیج بوتان بایستی به چه نکاتی توجه کرد؟ از شما می خواهیم که مطالب درج شده در وب سایت اینترنتی آموزشگاه فنی پویان را تا آخر مطالعه نموده و مفیدترین نکات را در خصوص طریقه روشن کردن پکیج به دست آورید. 

 

معرفی و آشنایی با پکیج بوتان

پکیج های بوتان یکی از محبوب ترین انواع پکیج های موجود در بازار ایران می باشد. این پکیج ها از کیفیت و طول عمر بسیار بلندی برخوردار هستند. امروزه شما می توانید مدل های بسیار مختلفی از پکیج های بوتان را در ویترین بسیاری از فروشگاه ها مورد مشاهده قرار دهید.

همچنین در نظر بگیرید که این برند از پکیج ها طبق مدرن ترین و آخرین فناوری روز جهانی طراحی شده و در ساخت این تجهیزات از باکیفیت ترین قطعات استفاده می شود. از مهمترین قطعات مربوط به پکیج های بوتان می توان به پمپ آب، ترموستات اتاقی، کیت جرقه زن، شیر طرفه، بویین شیر گاز و فن اشاره کرد.

معرفی و آشنایی با پکیج بوتان

شما نیز می توانید به راحتی اقدامات مربوط به راه اندازی و نحوه روشن کردن پکیج را در ساختمان مسکونی خود انجام داده و از مزیت های مربوط به این پکیج ها، بهره مند شوید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد روش روشن کردن پکیج در فصل تابستان و زمستان، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید. 

معرفی رنگ های موجود در نمایشگر پکیج بوتان

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، امروزه بسیاری از مردم به دنبال آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج هستند. برای اینکه بتوانند بدون پرداخت هزینه های مازاد، پکیج خود را روشن کرده و آن را مورد استفاده قرار دهند.

توصیه می شود که قبل از راه اندازی و روشن کردن پکیج ، اطلاعات جامعی را در خصوص رنگ های موجود در نمایشگر پکیج بوتان، به دست آورید. هر رنگ استفاده شده در نمایشگر نشان یا علامت حالت خاصی می باشد که از مهمترین این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ سبز روشن ثابت: این رنگ نشان از روشن بودن پکیج بوتان بوده و به منظور، منظم کار کردن پکیج می باشد.

رنگ سبز چشمک زن: در صورتی که چراغ سبز به حالت چشمک زن در آمد، می توانید نتیجه بگیرید که دستگاه در حال آماده شدن برای کار کردن بوده و مشعل آن خاموش می باشد.

رنگ قرمز ثابت روشن: در صورتی که در عملکرد دستگاه مشکلی وجود داشته باشد، در این صورت این چراغ روشن می شود. از مهمترین علل روشن شدن این چراغ می توان به مشکلات افت فشار آب و ایمنی دودکش اشاره کرد.

رنگ قرمز چشمک زن: این رنگ نشان از فعال شدن کلید حرارتی محدود کننده است.

رنگ زرد: این رنگ نشان از روشن بودن دستگاه بوده ولی دستگاه نمی توانید دمای آب را به شکل منظم کنترل کند و مشکلی در سنسور آب گرم به وجود آمده است.

معرفی رنگ های موجود در نمایشگر پکیج بوتان

شما نیز میتوانید در حین راه اندازی و روشن کردن پکیج خود، به این رنگ ها توجه ویژه ای را داشته باشید تا بتوانید به شکل صحیح پکیج خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید. 

معرفی علائم نمایشگر دیجیتال پکیج بوتان

هرکدام از علایم موجود بر روی پکیج بوتان معنی و مفهوم جداگانه ای دارند. برای بررسی این علایم، تصویر زیر را بدقت بررسی کنید.

معرفی علایم صفحه نمایشگر پکیج بوتان 

نکات مورد توجه قبل از روشن کردن پکیج بوتان

پیشنهاد می کنیم که قبل از آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج ، به یک سری از مهمترین آیتم ها و پارامترها توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید به شکل صحیح اقدام به روشن کردن پکیج مذکور نمایید.

ما در آموزشگاه سعی بر آن داریم تا مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج را به شکل گام به گام برای شما آموزش دهیم تا از این طریق بهترین خدمات را در اختیارتان قرار داده باشیم. از مهمترین نکات و گزینه های مورد توجه قبل از روشن کردن پکیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج را با دقت به خاطر بسپارید.

لوله های مربوط به گاز را مورد تست قرار داده و از عدم نشتی آن اطمینان حاصل کنید.

عملکرد مربوط به پتانسیومتر را کنترل کنید از روشن و خاموش شدن به موقع مشعل اطمینان حاصل نمایید.

به درجه آب گرم در ابتدای کار توجه لازم را داشته باشید.

کنترل کردن فلوسوئیچ های مربوط به آب.

دمای مدار گرمایش را مورد چک و کنترل قرار دهید.

فرایند مربوط به جرقه زنی مشعل را با چشم خود مورد کنترل قرار دهید و از جرقه زنی آن اطمینان حاصل کنید.

شما می توانید با فراگیری چند نکته بسیار مهم، به راحتی اقدامات مربوط به راه اندازی و روشن کردن پکیج بوتان را انجام دهید. 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در فصل زمستان

روش روشن کردن پکیج در فصل زمستان بسیار راحت می باشد و برای این کار کافی است که مراحل زیر را با دقت طی کنید:

روش روشن کردن پکیج در فصل زمستان

گام اول مربوط به راه اندازی و روشن کردن پکیج در فصل زمستان را کنترل فشار آب پکیج شکل داده است که بایستی بین عدد یک و دو بار باشد. اگر فشار آب کمتر از یک بار بود، در این صورت می توانید شیر کوچک زیر پکیج را کمی باز کرده و به محض افزایش فشار به بالای عدد یک، شیر را محکم ببندید. سعی کنید این عدد همیشه روی 1.5 بار باشد.

طبق شکل بالا ولوم انتخاب وضعیت پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.

طبق شکل بالا از طریق ولوم دما، درجه حرارت آب گرم را کنترل کنید و به اندازه مورد نیاز خود برسانید.

چراغ های راهنمای پکیج را بررسی کنید تا سبز باشند.

مسیر مربوط به دودکش را حتما بررسی کنید و از باز بودن مسیر اطمینان حاصل نماید.

وقت آن رسیده است که تمام فلکه های مربوط به شلنگ های تعبیه شده در زیر پکیج را باز کنید.

شیر مربوط به رادیاتورها را باز کنید.

بعد از داغ شدن رادیاتورها، می توانید فرایند هواگیری را انجام دهید.

بعد از هواگیری لازم، دوباره فشار آب را چک کنید تا بین عدد یک و دو باشد.

مقاله تخصصی پیشنهادی ما به شما: نحوه هواگیری شوفاژ

همچنین شما می توانید برای کسب جزئیات مربوط به راه اندازی و روشن کردن پکیج در فصل زمستان، به دفترچه راهنمای استفاده از این دستگاه مراجعه کرده و دقیق ترین اطلاعات را به دست آورید. 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در فصل تابستان

توجه داشته باشید که روش روشن کردن پکیج در فصل تابستان، مانند حالت زمستان می باشد و اصلی ترین تفاوت بین این دو حالت را، قرار دادن پکیج در حالت تابستانه شکل داده است.

روش روشن کردن پکیج در فصل تابستان

شما می توانید دمای مربوط به پکیج را در فصل تابستان کاهش داده و از مصرف انرژی مازاد جلوگیری کنید. همچنین در راه اندازی و روشن کردن پکیج به حالت تابستانه، بایستی شیرهای مربوط به رادیاتورها را نیز محکم ببندید چرا که دیگر نیازی به گرم شدن منزل خود ندارید.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص روشن کردن پکیج وجود دارد، این است که پکیج های بوتان از مدل ها و سری های بسیار متنوعی تشکیل شده اند. نحوه ی روشن کردن آنها نیز کمی با یکدیگر متفاوت بوده و شما می توانید با توجه به مدل پکیج بوتان خود، روش صحیحی را انتخاب کرده و آن را اعمال نمایید.

آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: نصب و تعمیر پکیج 

 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما

قبل از راه اندازی پکیج پارما بهتر است با پنل پکیج پارما بیشتر آشنا شویم.

پنل پکیج بوتان مدل پارما

همانطور که در تصویر پنل پکیج پارما میبینید،

این بخش معرف فشار گردش آب است.

این بخش، ولوم یا دسته انتخاب وضعیت پکیج (حالت تابستانی _ حالت زمستانی _ وضعیت قطع موقت یا ریست) را نمایش میدهد.

این بخش، دسته یا ولوم تنظیم دمای آب گرم را نمایش می دهد.

این بخش چراغ وضعیت عملکرد پکیج را نمایش میدهد.

راه اندازی پکیج بوتان پارما

برای آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج سری پارما می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

روش روشن کردن پکیج پارما

روش روشن کردن پکیج پارا بسیار آسان می باشد و در ابتدا بایستی از باز بودن شیر گاز، وصل بودن برق و شیر آب اطمینان حاصل کنید.

همچنین شیرهای مربوط به رادیاتورها را نیز چک کرده و آنها را باز کنید.

فشار آب را مورد چک قرار داده که بایستی عددی بین یک و دو باشد.

حالت مربوط به پکیج را انتخاب کنید.

سپس پکیج خود را روشن کنید. توصیه می شود که از انتخاب دماهای بالا بپرهیزید چرا که این امر سبب کاهش عمر مفید مربوط به پکیج های بوتان می شود. همچنین اگر قرار است بعد از مدت طولانی اقدام به روشن کردن پکیج نمایید، بهتر است که در ابتدا هواگیری لازم را در رادیاتورها انجام دهید.

همچنین بهتر است به رنگ چراغ های روشن بر روی صفحه نمایشگر نیز توجه لازم را داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه ایرادی، سریعا با نمایندگی خدمات پس از فروش پکیج های بوتان در ارتباط باشید. 

مراحل مربوط به نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا

مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج سری ورونا نیز مانند مدل پارما بسیار آسان و نزدیک به یکدیگر می باشد.

پنل پکیج بوتان مدل ورونا

همانطور که در تصویر پنل پکیج ورونا میبینید:

این بخش معرف نمایشگر دیجیتال پکیج ورونا است.

این بخش، ولوم یا دسته انتخاب وضعیت پکیج (حالت تابستانی _ حالت زمستانی _ وضعیت قطع موقت یا ریست) را نمایش میدهد.

این بخش، دسته یا ولوم تنظیم دمای آب گرم را نمایش می دهد.

این بخش نمایشگر فشار پکیج را نمایش میدهد.

راه اندازی پکیج بوتان ورونا

از مهمترین گام های مربوط به راه اندازی و روشن کردن پکیج های بوتان مدل ورونا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چک کردن فشار آب.

انتخاب وضعیت مربوط به پکیج (حالت تابستانی _ حالت زمستانی _ وضعیت قطع موقت یا ریست).

تنظیم کردن دمای آب گرم.

چک کردن چراغ های مربوط به پکیج.

چک کردن مسیر دودکش.

بررسی لوله های آب و گاز.

سعی کنید همیشه به شکل مرتب و دوره ای سرویس های مربوط به پکیج بوتان را انجام دهید. همچنین خودتان نیز می توانید لوله های آب و گاز را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از مزیت های مربوط به پکیج های بوتان برخوردار شوید. 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پریا

مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج پریا نیز مانند مدل پارما بسیار آسان و نزدیک به یکدیگر می باشد. قبل از هر چیزی با پنل پکیج پریا بیشتر آشنا شویم.

روش روشن کردن پکیج پریا

شما می توانید مراحل قبلی ذکر شده در خصوص روش روشن کردن پکیج سری پارما و ورونا را این قسمت نیز تکرار کرده و در کمتر از چند دقیقه، به راحتی پکیج بوتان پریا را روشن نمایید. 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل cv424s

روش روشن کردن پکیج مدل cv424s نیز بسیار آسان می باشد. شما می توانید با توجه به تغییرات نمایان شده در صفحه نمایشگر پکیج خود، به راحتی فرایند مربوط به روشن کردن این دستگاه را انجام دهید.

روش روشن کردن پکیج مدل CV424S

شما می توانید مراحل قبلی ذکر شده در خصوص روش روشن کردن پکیج سری پارما و ورونا را این قسمت نیز تکرار کرده و در کمتر از چند دقیقه، به راحتی پکیج خود را روشن نمایید. 

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل اپتیما

مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج اپتیما نیز مانند مدل قبلی بسیار آسان و نزدیک به یکدیگر می باشد. قبل از هر چیزی با پنل پکیج اپتیما بیشتر آشنا شویم.

روش روشن کردن پکیج اپتیما

برای روشن کردن پکیج اپتیما کافیست مراحل قبلی ذکر شده در خصوص روش روشن کردن پکیج مدل پارما و ورونا را این قسمت نیز تکرار کرده و در کمتر از چند دقیقه، به راحتی پکیج بوتان اپتیما را روشن نمایید.

برخی از دوره های در حال اجرا در مجتمع آموزشی فنی پویان عبارتند از دوره های آموزش حرفه ای تعمیرات موبایل , آموزش تعمیرات برد ،  ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و آموزش سیم پیچی و آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش نصب کولر گازی   و … .