سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست دیود

همه ما دیود را میشناسیم و از کاربرد ان در مدار بسته اطلاع داریم اما تست دیود را به روش های گوناگونی انجام میدهند تا از صحت ولتاژ مطمئن شوند. مولتی متر چیست . از وسایلی است که برای امتحان و تست دیود مورد استفاده قرار می گیرد تا زمانی که گرایش مستقیم باشد باید rxحدود 20 ولتاژ را نشان دهد و زمانی که معکوس  باشد باید روی مدار قرار بگیرد و هیچ نشتی قابل قبول نمی باشد.

آیا شما هم به دنبال آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج بوتان خود هستید؟ می دانید که در راه اندازی و روش روشن کردن پکیج بوتان بایستی به چه نکاتی توجه کرد؟ از شما می خواهیم که مطالب درج شده در وب سایت اینترنتی آموزشگاه فنی پویان را تا آخر مطالعه نموده و مفیدترین نکات را در خصوص طریقه روشن کردن پکیج به دست آورید.

برای اینکه تست کامل انجام شود باید دیود را به وسیله ولتاژی که بیشتر از ولتاژ شکست است در مدار قرار داده و  شکست آن را به دست بیاورید. از دیگر تست دیود که  برای اطمینان از درستی ولتاژ شکست دیود  مورد استفاده قرار میگیرد تست ژرمانیومی می باشد.

با شروع شدن فصل تابستان، بسیاری از مردم در سراسر کشورمان به دنبال خرید و استفاده از باکیفیت ترین و مدرن ترین انواع کولرهای گازی هستند تا بتوانند هوای مطلوبی را در محیط زندگی و کار خود به وجود آورده و از این طریق بر گرما تابستان فائق شوند. یکی از بهترین انواع کولرهای گازی را، راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی شکل داده است که یکی از پرفروش ترین انواع کولرهای گازی موجود در بازار می باشد که شرکت جنرال جهت طراحی و تولید این محصول خود، از فناوری نوین و به روزی استفاده کرده است تا بتواند یکی از متفاوت ترین انواع کولرگازی ها را برای مشتریان خود به ارمغان آورد.

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه های ایجاد امنیت، استفاده از انواع دوربین مداربسته (CCTV) است. شما می توانید برندهای بسیار زیادی از دوربین مداربسته را در کشورمان مورد مشاهده قرار دهید که هر یک از آنها با استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا، متفاوت ترین و باکیفیت ترین دوربین مداربسته را طراحی کرده و آن را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. در جهان دوربین مداربسته را بر اساس ویژگی‌های ظاهری و نوع تکنولوژی تقسیم بندی میکنند. این تقسیم‌بندی‌ها عبارتند از: انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی. انواع دوربین مدار بسته بر اساس بدنه. انواع دوربین مدار بسته بر اساس نوع لنز. انواع دوربین مدار بسته بر اساس کیفیت تصاویر. انواع دوربین مدار بسته بر اساس محل نصب

تست ژرمانیومی: ژرمانیوم قطعاتی  هستند که مانند شیشه و شفاف هستند و در قطعات الکترونیکی امروزه بسیار کاربرد دارد. روش انجام این تست به این صورت می باشد که شما برای تست دیود در گرایش مستقیم با مولتی متر در رنج rx1  راه بدهد و در گرایش معکوس در تست ژرمانیوم نیز راه ندهد و نشتی جزئی نیز می‌تواند داشته باشد.

آشنایی با اصطلاحات مورد استفاده در فرمول های سیم پیچی موتور الکتریکی سیم پیچی موتورهای الکتریکی یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که امروزه بسیاری از صنعتگران در حرفه های و مشاغل مختلف به دنبال آن هستند. تا بتوانند تولیدات مورد نیاز خود را انجام دهند. شما نیز بهتر است که قبل از انجام فرایند مربوط به آموزش سیم پیچی موتور، با یک سری از اصلی ترین اصطلاحات در این خصوص از نزدیک آشنا شوید. سپس با خیال راحت فرمول های مربوط به این فرایند را به خاطر بسپارید.

دوبل: همانطور که میدانید هر زمان دو دیود به صورت اند و کاتد مشترک متصل گردند دیود دوبل را به وجود می اورند. تست دیود در این حالت که هم کاتد و هم اند قابل مشاهده است و هر دو قابل دسترسی هستند بسیار ساده است هر دیود را میتوان در این حالت مانند تست دیود ساده تست کرد و نتیجه ان را مشاهده نمود. در واقع در گرایش مستقیم دیود باید راهی ایجاد و در گرایش معکوس نشتی آن غیر قابل پذیرش است.

آموزش لحیم کاری با هیتر هوای گرم چیست. لحیم کاری با هیتر هوای گرم که لحیم را ذوب می کند و شما را قادر می سازد اجزاء را بردارید، برای برداشتن قطعات از یک برد مدار قدیمی عالی است. علاوه بر این لحیم کاری با هیتر هوای گرم معمولاً غیر تماسی هستند و به شما این امکان را می دهد که در حین کار از آسیب به سایر قسمت های مدار جلوگیری کنید. شما پیش از لحیم کاری با هیتر هوای گرم نیاز به دانستن برخی نکات دارید که می تواند به شما در لحیم کاری صحیح کمک کند.

معرفی ارور لباسشویی سامسونگ برای تمام تعمیرکاران لوازم خانگی. امروزه بسیاری از مردم به دنبال آشنایی با مهمترین کدهای ارور لباسشویی سامسونگ هستند. اگر شما هم یکی از مدل های ماشین لباسشویی سامسونگ را در منزل خود دارید، پس قطعا با خطاهای لباسشویی سامسونگ مواجه شدید. معرفی ارور های لباسشویی سامسونگ. از مهمترین کدهای ارور لباسشویی سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: ارور be2 سامسونگ. ارور oe و e3 سامسونگ. ارور sud سامسونگ. ارور e1 سامسونگ. ارور le سامسونگ. ارور uc سامسونگ. ارور 3e سامسونگ. ارور se سامسونگ. ارور e2 سامسونگ. ارور e4 سامسونگ. ارور 4c سامسونگ. ارور he1 سامسونگ. لباسشویی های سامسونگ به گونه ای طراحی شده اند که کمترین مشکل را برای استفاده کنندگان به وجود می آورد. البته شما می توانید در صورت مواجه شدن با هر یک از انواع کد خطای لباسشویی سامسونگ، با مراجعه بهمین مقاله راهنمایی های لازم را جهت رفع خطا را به دست آورید.

دوربین مداربسته از تجهیزات نظارتی و کنترلی ساختمان ها به شمار می رود. به همین دلیل است که آگاهی داشتن از تمام قسمت های یک سیستم مداربسته، و یادگیری نحوه عیبیابی یا تعمیر دوربین مداربسته به افزایش عمر سیستم و عملکرد تصویربرداری آن کمک زیادی می کند. هنگامی که سیستم های مداربسته جدید توسط کارشناسان نصب و راه اندازی می شوند، دستگاه ها ممکن است با یک سری مشکلاتی رو به رو شوند. این مشکلات می تواند در تصویربرداری اختلال جدی ایجاد کند و کیفیت تصاویر دوربین مداربسته را تحت تأثیرخود قرار دهد.

خازن چیست. خازن قطعه ایست که می‌تواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند. در واقع خازن قطعه الکترونیکی است که برای ذخیره ولتاژ (انرژی الکتریکی) استفاده می‌شود. خازن توسط میدان الکترواستاتیکی (بار الکتریکی)، اقدام به ذخیره انرژی الکتریکی می‌کند. می‌دانیم بار الکتریکی (ولتاژ) در خازن ذخیره می‌شود. پس می‌توان از خازن برای ایجاد میدان الکتریکی یکنواخت و ثابت استفاده کرد. کاربرد دیگر خازن استفاده به عنوان فیلتر است. زیرا سیگنال‌های AC  یا متناوب را عبور می‌دهند. ولی سیگنال‌های مستقیم یا DC را عبور نمی‌دهند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص خرید گوشی های سامسونگ بایستی به آنها توجه کرد، تست گوشی های موبایل مذکور می باشد چرا که در این صورت از اصل بودن گوشی موبایل مدنظرتان، مطمئن خواهید شد. همچنین شما می توانید کد تست گوشی سامسونگ را در شرایط مختلف نیز انجام دهید که از مهمترین این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد: در صورتی که گوشی از دستتان به زمین افتاده باشد. در صورتی که گوشی در آب افتاده باشد. زمانی که قصد دارید تا گوشی های سامسونگ دست دوم را بخرید. زمانی که گوشی تان آسیب دیده و می خواهید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با وارد کردن کد زیر وارد فضای تست گوشی سامسونگ بشوید.

تست سالم بودن موتور یخچال چگونه است. فرایند تست سالم بودن موتور یخچال یکی از بخش‌های دوره آموزش تعمیرات یخچال و فریزر است. موتور یخچال شامل بخشهای مختلف مکانیکی و سیم پیچی است. با خراب شدن هر یک از این بخش ها، عملکرد موتور کاهش میابد و به اصطلاح موتور نیم سوز میشود. تشخیص موتور نیم سوز از موتور سالم کار دشواری است و همین باعث شده تا افراد زیادی ازین باید متضرر شوند. در ادامه به بررسی مواردی که در این ویدئو مطرح میشود، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نحوه نصب سنسور حرکتی یکی از آموزش های دوره برق ساختمان است که ما آن را بصورت یک آموزش ویدئویی آماده کردیم تا بتوانید از آن برای یادگیری نحوه نصب سنسور حرکتی استفاده کنید. در این ویدئوی آموزشی شما موارد زیر را آموزش خواهید دید: معرفی انواع سنسور حرکتی. بررسی ساختار انواع سنسور حرکتی. بررسی سیم بندی و نحوه نصب سنسور حرکتی. بررسی نقشه کشی در نحوه نصب سنسور حرکتی. بررسی نحوه نقشه خوانی در نحوه نصب سنسور حرکتی.

پل

در این روش که‌ ده مرحله دارد تست دیود به صورتی که در ادامه میگوییم انجام میشود.همه میدانیم دیود دوپایه ورودی و دوپایه خروجی دارد که پایه های ورودی متناوب و پایه های خروجی مثبت و منفی میباشند‌.برای انجام تست دیود ابتدا مولتی را در مدی متناسب مانند rx10kمیگذاریم و پایه های ورودی را تست میکنیم.سپس پایه های ورودی متناوب را به همان حالت که بودند با همان مد تست میکنیم در هرکدام از موارد فوق نباید نشتی مشاهده شود. در مرحله سوم تست دیود باید هر دیود را در وضعیت مستقیم و معکوس تست کنیم. مستقیم: در روش تست دیود گرایش مستقیم مولتیمتر را در rx1گذاشته و ان را به پایه های دیود اتصال میدهیم مقدار ولتاژی که از مولتیمتر بدست می اید نباید از 20الی30اهم بیشتر شود. معکوس: در این روش نیز مولتیمر را در مُُد RX10K قرار میدهند که اگر نشتی رخ بدهد غیر قابل پذیرش است. دراین تست  بایددقت کنید که هر ده مرحله ان انجام شود و هر دیود به صورت جدا از دیود دیگر مورد تست قرار بگیرد و تست دیود در ده مرحله پایان یابد.

تست نوری LED

 یکی از قطعاتی که به عنوان دیود در مدار های الکترونیکی مورد استفاده قرار میگرد LEDمیباشد. هیچگاه یک دیود در مدار نقش مصرف کننده ندارد و همچنین این مورد را نیز باید مد نظر خود قرار بدهیم که یک مدار بسته بدون مصرف کننده نمیشود. نتیجه تمام این حرف ها این میباشد که زمانی که از LEDدر یک مدار استفاده میکنید باید مقاوت جریان را دقیق مورد بررسی قرار دهید. حدود مصرف یک ال ای دی از ده تا بیست آمپر متفاوت است و زمانی که قرار است برای استفاده دائمی یک LED مقاوت کنترل جریان را محاسبه کنیم این مقادیر را در نظر میگیریم. همچنین ولتاز که یک ال ای دی نیاز دارد بسته به رنگ نور آن متفاوت میباشد از حدود 7/1تا2/2تغییر میکند. خوشبختانه این مقدار ولتاژ به راحتی با اندازه گیری ولتاژ ال ای دی در هنگام قرار گیری در مدار به دست می اید. از چنین اطلاعاتی نتیجه ای که باید بگیریم بدین شرح است هیچ موقع نمیتوان انتظار داشت که یک ال ای دی با5/1 ولت پیل روشن شود زیرا هر ال ای دی برای اینکه روشن شود نیازمند ولتاژ مخصوص خود بوده و با ولتاژی خاص روشن میشود. موضوع دیگری که بدان باید پی برد این است که اگر قصد دارید در گرایش مستقیم ال ای دی را مورد تست دیود قرار بدهید باید یک ولتاژ به ان اعمال کنید که از 5/1بیشتر باشد، در این بین به این مورد نیز باید دقت کنید که یک مولتی متر برای تست دیود نهایتا از یک باطری5/1ولتی برای روشن شدن در هر کدام از مدهای  1RX و 100RX و RX1K استفاده میکند و با توجه به میزان ولتاژ مورد نیاز ال ای دی برای روشن شدن ال ای دی هر گز با این ولتاژ روشن نخواهد شد‌. میزان ولتاژی که برای روشن شدن ال ای مورد نیاز است 7/1 ولت میباشد و در این حالت باید برای تست دیود در گرایش مستقیم مُُد RX10K را که به وسیله یک. پیل نه ولتی تغذیه میشود مورد استفاده قرار داد. نتیجه اخر در تست دیود ال ای دی  در گرایش مستقیم مولتی متر در مُُد RX10K  قرار میگیرد و نشتی ایجاد میگردد. در روش معکوس در چنین مدی مولتی متر نباید هیچگونه نشتی داشته باشد.

تست دیود مادون قرمز ال ای دی:

در روش گرایش مستقیم تست دیود مولتی متر باید در مُُد 1RX راه بدهد. و در گرایش معکوس هیچگونه نشتی در مُُد RX10K قابل پذیرش است و نشتی وجود ندارد.

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیر بردهای الکترونیکی علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی آموزشگاه استفاده کنید.